رفتن به محتوای اصلی
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک:

مدیریت آب اساسی‌ترین چالش توسعه فضای سبز است

مطلب بدون عنوان 2666
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: کشور ما اقلیم خشکی دارد و مدیریت آب امروز اساسی‌ترین مسئله فضای سبز شهری است.
در بسیاری از شهرهای استان مرکزی که درگیر منابع آب هستیم و بسیاری از گونه‌های گیاهی مورد مطالعه قرار نگرفته در حالی که کشت می‌شود و باید در این باره تلاشی علمی صورت پذیرد.

به گزارش شهرنیوز، حمیدرضا قناتی در حاشیه نخستین همایش ملی راهبردهای توسعه فضای سبز در شهرهای حاشیه کویر در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای نخستین بار یک همایش تخصصی و علمی و کاربردی براساس نظر بسیاری از سازمان‌های سیما و منظر و فضای سبز در شهر قم تشکیل شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک افزود: جا دارد از دکتر جوادیان رئیس سازمان سیما و منظر و فضای شهری در قم تشکر کنیم، چرا که کار ارزنده  وخوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم این تلاش‌های علمی و کاربردی ادامه‌دار باشد و در مجموعه سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تداوم یابد و مدیران عامل و مجموعه علمی حوزه زیر مجموعه سازمان‌های سیما و منظر و فضای سبز بتوانند از این دستاورد که امرز در همایش به صورت مقالات علمی ارائه شده استفاده کنند.

قناتی عنوان کرد: کشور ما جز اقلیم خشک است و این همایش از آن جمله برنامه‌هایی است که نیاز بوده برگزار شود و باید چنین طرح‌هایی از سالیان گذشته تاکنون در کشور انجام می‌شد که به عللی به تاخیر افتاد.

وی اظهار داشت: خوشحال هستیم در جمع عزیزانی هستیم که به صورت علمی به موضوع پرداختند و امیدواریم که بتوانیم مقالاتی که در همایش ارائه شده و به سخنرانی‌هایی که انجام شده جامه عمل بپوشانیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد:در بسیاری از شهرهای استان مرکزی که درگیر منابع آب هستیم و بسیاری از گونه‌های گیاهی مورد مطالعه قرار نگرفته در حالی که کشت می‌شود و باید در این باره تلاشی علمی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: براساس این نظریاتی که در همایش ارائه شده امید است بتوانیم از این دستاوردهای علمی به خوبی بهره ببریم.


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DFP2H